Nervositeit – zenuwachtigheid – spanning – stress

Informatie over stress, spanningen

Wanneer je aan teveel spanningen blootstaat, stress of een periode van grote drukte ervaart, herken je de symptomen van nervositeit maar al te goed. Je voelt je onrustig, bent sneller geïrriteerd, slaapt slecht, je kunt je moeilijk concentreren of je hebt hoofdpijn. Ook kun je last hebben van je spijsvertering en verminderde eetlust. Soms betreft het een tijdelijke angst of vrees voor een specifieke gebeurtenis, bijvoorbeeld een examen of sollicitatiegesprek. Ook een sterfgeval of ziekte kan voor een periode van spanning zorgen.

Tips

Het is belangrijk om de oorzaak van de spanning of nervositeit zo veel mogelijk weg te nemen. Gebeurt dit niet, dan kunnen er ernstigere klachten ontstaan. Zoals overspannenheid en hyperventilatie. Vermijd daarom zo veel mogelijk lichamelijke, psychische en emotionele druk. Neem voldoende rust, zeg vaker nee en zoek activiteiten waarbij je kunt ontspannen.  Denk hierbij aan een wandeling in de frisse lucht, een saunabezoek of een massage. Ook een dagelijks warm bad werkt heel ontspannend. Met iemand praten over je problemen of spanningen kan een heilzaam effect hebben.

Om je lichaam in een tijd van spanning zo fit mogelijk te houden is gezonde voeding is heel belangrijk. Let erop dat je voldoende groenten, fruit, vezels, vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Vooral mineralen zijn onmisbaar voor het zenuwstelsel.

Voor meer info zie: http://www.vereniginghomeopathie.nl/gezondheidsklacht/nervositeit-zenuwachtigheid-spanning-stress#sthash.wL1LKwi5.dpuf

Deel dit bericht als je wilt... Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin